Followers

Tuesday, November 29, 2011

dia buat airmata ku bergenang! finally~

Subhanallah, Alhamdulillah, Laillahailallah, Allahuakbar..

tu je yang berulang-ulang saya ucapkan ketika membaca blog entri dari blogger ini yang ditujukan khas untuk saya..

arra ahmad, my coursemate :)

saya insan yang tidak sempurna, jauh sekali untuk dikagumi..apa yang saya kongsi melalui cerita-cerita didalam blog ini hanyalah bertujuan memotivasi diri, inspire adik beradik, bakal anak cucu cicit serta perkongsian untuk membantu rakan-rakan yang inginkan semangat untuk meneruskan hidup..

Ben tu nama besar..saya? fuhhhh -_-'

hidup ini bukan mudah..lagi pula kita tak berpeluang untuk berhadapan dengan semua manusia secara realiti semasa hayat kita ini..jadi saya rasa sebarang entri yang saya hasilkan hanyalah bertujuan untuk perkongsian dari hati yang ikhlas, agar bila saya dah takde pun, ada manusia yang boleh dapat manfaat dari penulisan disini..

seriously, kadang-kadang terdapat juga entri yang penuh emosi, jika anda baca dan terasa pedas, itu memang tujuan saya..menegur untuk kebaikan..dah banyak sangat penegur budiman dalam dunia blogging ini, tapi anda macam tak faham-faham jugak kan? jadi saya buat yang hard core sikit supaya lepas baca, anda akan rasa mahu melempang diri sendiri..haha..erk, okey, ini entri serius!

okey kembali kepada topik utama..semasa penghasilan entri 'Final Year Student Dinner!' sebelum ini, saya hanya berniat untuk berkongsi aktiviti disekitar tapak kaki sahaja..sharing pictures around, laughing at candid and adore at friends purple outfit..thats all..saya rasa seronok mengedit gambar dengan watermark sendiri, share melalui entry dan post link di facebook..emosi saya ketika itu adalah gembira..again, GEMBIRA..

without knowing that somebody adore my blog too much, silently she create her own blog after read some of my 1st batch entry..thanks arra! tetiba rasa dihargai..huhu..and its seriously touch me when she created several entry and dedicated it for me..yang latest, iaitu 'A Nurse Want To Be A Teacher' memang sungguh-sungguh menukar emosi saya dari gembira kepada terharu dan sebak..

read more by click the link *above*

dear arra, kita tak pernah terlalu tua untuk mempunyai impian dan menggapainya..instead of luck, kita perlu percaya takdir dan berusaha serta akhirnya bertawakkal..yang bulat takkan datang bergolek dan yang pipih takkan datang melayang..sesungguhnya kita hanya mampu merancang, Allah jua yang menentukan segala-galanya..best of luck! saya doakan kamu berjaya mencapai cita-cita..insyaAllah!
 p/s: bermain dengan emosi boleh buat manusia cepat tua..okey lets smile and laugh again! hehe

4 comments:

Arra Ahmad said...

haha..kamu buat mata sy bergenang juga..tolonglah..sy tak nak nampak tua! haha

faizura rahman said...

arra: haha..dah dah..next entry will be about disease..penat buat entry emo2 ni..sekali sekala boleh la..hehe

ahsfantasy24 said...

semoga semuanya berjaya :)

faizura rahman said...

ahsfantasy24: insyaAllah, terima kasih :)

Related Posts with Thumbnails