Followers

Friday, July 22, 2011

takdir

seorang waris kepada pesakit yang saya temui menceritakan sesuatu kepada saya..yang saya ingin highlightkan disini hanyalah,

"...bercinta 11 tahun..tapi nikah 2 bulan dah beratur nak isi borang cerai..."

naudzubillah..ini takdir kan?! bercinta lama-lama pun susah, tak bercinta langsung pun susah..jadi nak macam mana? berdoalah semoga hubungan yang dibina tu berkekalan hingga ke akhirnya..tak kira la walau dugaan besar mana pun yang datang, sebenarnya itu adalah tiket untuk kita mendekatkan diri dengan Allah..sila bersyukur..yang penting, jangan bangga sangat dengan status awak..awek orang, tunang orang, isteri orang - benda tu takkan kekal jika niat anda terpesong..wallahualam..

p/s: zaman sekarang ni, tuhan bayar cash..jangan kecoh sangat la ek minah!

No comments:

Related Posts with Thumbnails