Followers

Monday, January 31, 2011

tua setahun lagi

29 januari 2011..akhirnya tarikh keramat ini tiba lagi..sebetulnya telah 2 hari ia berlalu..dan yang pasti, saya menjadi tua setahun lagi..alhamdulillah kerana masih diberi kesempatan bernafas dan melihat dunia..

pada saya, hari jadi bukan untuk diraikan dengan pesta atau 'party'..hari jadi mengingatkan kita bahawa kita makin menghampiri kematian..perjalanan menuju Tuhan, itu yang lebih nyata..hadiah dan kek bukan satu kewajipan - namun ia bukan satu dosa..sekadar ucapan selamat serta ingatan untuk mendoakan kesejahteraan sudah memadai..ingatan lebih penting dari kebendaan, tak begitu?

saya sangat bersyukur dikurniakan keluarga, sahabat dan kamu (u know who u are) yang menyayangi dan menghargai..terima kasih..saya merindui kesemuanya..hanya Tuhan yang mampu membalas kebaikan anda..

rumet dan jiran sebelah bilik yang mengadakan suprise dan mewujudkan longgokan hadiah, kamu buat saya terharu..mama, ayah, cik mastermind (bubble) dan kamu, sms ucapan hari lahir dari anda membuat saya menitiskan airmata walaupun berulangkali membacanya..walau ada yang mengirimkan hanya sebaris ayat, ingatan terhadapmu membuat saya lemah..lagilah yang menitipkan sebuah karangan! betullah kata orang, sepatah perkataan biasa yang dituturkan oleh orang yang tepat, pada ketika masa yang sesuai, memberikan satu kesan yang mendalam..dan saya mengakuinya!


untuk semua yang mengirim ucapan dan mendoakan saya melalui facebook, friendster (wujud lagi benda ni ek?!), email, sms, call, face-to-face, terima kasih, syukran, xie xie ni, arigato, matur suwun, danke, gracias! semoga Tuhan merahmati kalian..


"Ya Allah, ampunilah segala dosa-dosaku..berkatilah umurku dalam keimanan..berikanlah jalan keluar bagi setiap masalahku..permudahkan segala urusanku..bukalah seluas-luasnya pintu rezekiku..ikhlaskanlah hatiku untuk menjalankan amanah..kurniakanlah aku keluarga yang kekal bahagia..jika DIA yang kau telah tentukan untukku, permudahkanlah jalan kami..cekalkanlah hatiku untuk menempuhi hari mendatang..jika ditakdirkan aku berangkat menemuimu esok hari, golongkan aku dalam kumpulan hambamu yang beroleh jannah..amiiiin ya rabbal alamin.."


mood: mahu memeluk 4 orang yang buat saya menangis itu!

22 comments:

budak chOmel said...

awak dah tua..sy masih muda..mcm mana awak bole jd kemba sy ni :s

by the way, selamat menempuh hari tua ye. :P

Boy Eddie said...

Happy birthday . .
semoga dipanjang umur . .
dan di murahkan rezeki . .
he he he

Fiqas said...

happy birthday... semoga panjang umur n murah rezeki,,,

Adda said...

happy happy birthday . ke belated birthday ek ? hee~

faizura rahman said...

budak chomel: huha..muka aku masih chomel mcm kau kan? so jgn nk ngelat, kene jadi kembo jugak! haha

faizura rahman said...

boy: terima kasih boy :)

Winnie Bunny said...

semoga hari2 anda dipenuhi dengan rahmat allah..tua2 pun tak pew saham makin tinggi hehehe

faizura rahman said...

fiqas: aminn!

faizura rahman said...

adda: da belated r..haha

faizura rahman said...

winnie: pergh..saham tinggi ek?! hehe..amin!

Along Tapa said...

apa2 pun, comel tetap kena maintain...kalo tak, umur naik, muka pun kerepot..ye tak??

sebab tula kena sentiasa senyum...tgk aku..muda jek...hihi...

Gorengbaek - "Orang ni jam banyak yang gila"..Meon kata..Kenapa ek??

Hangit Habis dah - Haih....

AjimGreen said...

ehem2~sepatah perkataan biasa yang dituturkan oleh orang yang tepat, pada ketika masa yang sesuai, memberikan satu kesan yang mendalam. usia mematangkan kamu~ tahniah!

mood: mahu memeluk orang yang menangis itu! ;p

aimi nadiah said...

slmt hr lahir.. yg ke berapa yer..

faizura rahman said...

along: haha..aku pun pangkat along jugak..so, aku pun muda mcm ko, forever! hehe

faizura rahman said...

ajim: u quote my word AGAIN!! haish! obses sungguh! haha

eh eh, mahu memeluk org yg menangis? sape nangis ek? hahaha

faizura rahman said...

aimi: trimas :) sy sentiasa chomel..mst xle agk umur sy kan?! hehe

*bubble* said...

fye, thanks! tharu baca..
to miss me alongside ur mama n ayah, well, sgt gembira n hati bbunga riang ok~

azim: ayat kamu yg nak peluk tue sgtla kontroversi~

faizura rahman said...

bubble: i know u will read dis! u are my bff, my f.o.c counsellor, my motivator! dats y kamu tergolong dalam golongan org yg 4 itu :)

azim mmg pelik2! mcm la awk xtahu kan~ haha

ajim said...

bubble :: teettttt~!! joke lar~

fye :: saya sgt pelik! bahaya! sila jgn dekat~ ;p

faizura rahman said...

ajim: sila jgn dekat ek?! haha..

ipasyrani said...

happy birthday(tak pa kan walaupun dah terlepas)

athirahazni said...

kamu? siapakah? ehehm3.. xde cte pape pun? ^_^

Related Posts with Thumbnails