Followers

Monday, December 6, 2010

trip to hatyai - 1

hi kawan-kawan..wah dah berapa hari tak update kan..makcik bercuti lah! haha..yeah, dis time saya berpeluang ke hadyai! tak jauh pun, tapi okey la kalo nak jalan-jalan tengok tempat orang..

percutian 2 hari 1 malam ni banyak diisi dengan aktiviti menghabiskan duit dan shooting gambar..wah macam hebat pulak bunyi! haha..


trip kali ni menggunakan khidmat KTMB..sesuai untuk mereka-mereka yang mempunyai banyak masa dan gemar permandangan hijau pokok-pokok di kiri kanan jalan..tambang keretapi dari KL ke hadyai adalah seperti berikut:

tempat duduk = RM 46

katil bahagian bawah = RM 58

katil bahagian atas = RM 52

perjalanan yang mengambil masa berbelas-belas jam ni akhirnya tiba di hatyai dengan selamat..alhamdulillah.. disini, saya menginap di Hatyai Central Hotel..not bad la hotel ni..600 bhat (rm60) untuk satu malam..ada tv, ada fridge, ada bathtub..okey la kan..saving sket duit untuk melancarkan perang shopping habis-habisan! hehe..

adeh, tak sempat posing pulak! haha

view hatyai dari tingkap bilik di tingkat 10 pada jam 3 petang :)

duit orang thai ni kita panggil bhat..camtu ke ejaannya? rm100 sama dengan 1000bhat..pening jugak nak beli barang..tapi shopping tetap shopping..haha..


makanan halal pun boleh didapati dengan senang..i mean, restoran halal la..kalo penjaja pakai tudung tepi jalan yang jual ayam goreng dengan cop halal kat signboard warung die tu, memang melambak..tapi saya was-was la pulak nak beli makanan macam tu..so end up saya ke restoran hamid..orang malaysia memang full kat sini..so pandai-pandai la budget time nak datang..



 sy tak makan ikan!!

ada macam-macam benda unik yang saya tak pernah jumpa kat kuala lumpur ni yang saya nampak kat hatyai..ada banyak aktiviti masyarakat yang menarik perhatian saya..ada banyak tulisan siam yang buat saya termenung beberapa minit sebelum tersengeh sorang-sorang..ade beberapa jenis makanan yang sedap yang sempat saya cuba di sini..next entri, saya kongsi..stay tune hunny bunny!

bulan 12, bulan jalan-jalan cuci mata..uhh, habis la duit!


6 comments:

AjimGreen said...

wah2~ hebat menghabiskan duit! urm..awat keretapi kosong ja?? tempah 1gerabak ye~?? ;p

hah!! kt sana..kamu jadi org kayalah kan~ ;) beribu² duit ada.. huhu!!

errr...SaguMerahHati ke..BuahLengan ke... ops~ (tak baik minta² ;p)

faizura rahman said...

ajim: haha..saya ada anak gajah special from hatyai..nak? hehe

ilman hizami said...

wah wah wah...
best nye...

faizura rahman said...

ilman: hehe..holiday mmg bes..

alinac lover said...

:) restoren Hamid tu mahal la yang..ada lg tempat yg lgi murah n sodap..

tp restoren femes la sbb pemandu pelancong suma akan p kedai dia~

faizura rahman said...

alinac: ade lg satu restoran yg siap ada air-cond..ape tah nama die, dpn sket dr hamid..yg tu ke? tp yg tu asyik penuh je..so g je la hamid..tmpt die selesa..hehe

Related Posts with Thumbnails