Followers

Thursday, November 18, 2010

sate cik Ti

Di perkampungan Mozambican, penduduk tempatan menangkap dan menjual tikus chomel di tepi jalan..sebatang lidi yang mengandungi 6-7 ekor si chomel hanya berharga 30 sen..rata-rata penangkap tikus berjaya memperolehi sehingga $3 sehari..dah kira mewah la tu untuk penduduk Afrika yang miskin.. kesian~










ingat lagi pasal penyakit bawaan cik ti yang saya pernah cerita dulu? kalo tak, boleh pi baca kat sini: Leptospirosis - wabak tikus kencing merata-rata. agak-agak kalo korang nak pi melancong kat Afrika nanti, usha-usha la sket sebelum nak beli makanan enh..mana tau, kot-kot mengidam sate..tapi, nampak macam ayam percik pun ye gak, dikepit-kepit macam tu..haha..makan biskut kering je dah la beb..saving n keep health! 

nak cari ayam percik kat pasar malam la malam ni! hehe..

No comments:

Related Posts with Thumbnails